14 de març 2012

Retrat de la comunitat de veïns



annex

sal en un pot

Aquest és un projecte en què a través d'una acció artística faig un retrat de la meva comunitat de veïns.

Visc en un bloc on no conec a cap dels veïns més enllà de les trobades a l'ascensor o al vestíbul i, venint d'un poble on tothom coneix a tothom se'm fa estrany, així que decideixo posar-hi remei.

Partint del clixé que és en l'àmbit del veïnat l'anar a demanar sal, recorro durant uns dies l'escala porta per porta equipada amb un petit recipient, una llibreta i un bolígraf.
El procediment és senzill: truco al timbre, em presento i declaro les meves intencions
(Hola bon dia, sóc la Gemma, veïna del quart, que tindria pas una mica de sal si us plau?),
dono les gràcies i tan bon punt em tanquen la porta trec la llibreta i escric totes i cada una de les impressions que m'han causat i tot el que ha succeït sense perdre detall
(si han obert la porta de seguida o han trigat o no han volgut obrir, si m'han fet entrar o no, si m'han donat molta o poca sal, si m'han donat conversa o no, com era la persona i casa seva, i un llarg etcètera).

Així doncs, la sal recollida conforma el retrat de la meva comunitat de veïns, ja que és quelcom on ha participat tothom; on tothom literalment "ha aportat el seu granet".
La llibreta és un annex que respon al propòsit inicial de saber amb qui estava visquent.


El projecte està en progrés.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada